9.12.2016

Altom nowości: Święta z porcelaną MariaPaula

Grudzień to okres wysokiej sprzedaży, ale przez to również wzmożonej konkurencji, więc nie pozostawajmy w tyle i przyciągnijmy klientów właśnie do nas! Wykorzystajmy ten gorący dla handlowców czas i przygotujmy efektowną ekspozycję świąteczną. Celem jest przyciągnięcie uwagi klientów ? im więcej osób do niej podejdzie, tym większa szansa na sprzedaż. W tym kontekście warto przypomnieć wyniki analiz, które udowadniają, iż 80% decyzji zakupowych jest podejmowana w sklepie, w otoczeniu wyeksponowanych towarów. Emocje i impuls mają tu swoje niebagatelne znaczenie, dlatego warto oddziaływać na wiele zmysłów jednocześnie.

Najlepiej rozpocząć od wyboru jednego stylu, dzięki temu z łatwością dobierzemy odpowiednie dodatki, a całość będzie tworzyła spójną kompozycję. Proponujemy trzy różnorodne aranżacje świąteczne: ciepłą w stylu eko, chłodną elegancję w stylu nowoczesnym i klasyczną, odwołującą się do tradycji, utrzymaną w czerwieni i złocie. Do ich stworzenia, oprócz odrobiny inwencji, będzie potrzebna porcelana MariaPaula w trzech fasonach: Ecru, Biała oraz Geometria. Pamiętajmy podstawową zasadę – bez względu na to jaki styl wybierzemy, zawsze sprawdzi się zachowanie jednej tonacji kolorystycznej (zasada maksymalnie 3 kolorów) oraz ograniczonej ilości wysmakowanych elementów dekoracyjnych.

Aby prezentacja miała w pełni handlowy charakter powinna zawierać: główny produkt, który chcemy zaprezentować i sprzedać (A=porcelana), plus produkty komplementarne (B=sztućce, szkło), stanowiące dopełnienie oferty, plus przypisane im akcesoria (C=świeczniki, serwetki). Warto uzupełnić ekspozycję elementami tworzącymi naturalne otoczenie i budującymi nastrój, czyli opowieść o produktach. Celem takiej konstrukcji, jest przede wszystkim podanie klientowi gotowego rozwiązania, zapewniającego satysfakcję z dokonania trafnego wyboru. Jednocześnie osiągamy inny efekt sprzedażowy – jeśli klient nie jest gotowy na zakup A, lub dokonał go wcześniej, zachęcamy go do zakupu B lub zwiększamy szansę na sprzedaż C, poprzez przeniesienie na te obszary satysfakcji z zakupów.

Styl eko

20161017_190736

Stylizację dla fanów ekotrendów, przygotujmy na bazie naturalnych tkanin, np. lnów, najlepiej w stonowanych kolorach. Zastosujmy też wszelkiego rodzaju naturalne dodatki, najchętniej te przyniesione z lasów czy ogrodów – szyszki, mchy, świeże gałązki iglaków, jemioły czy ostrokrzewu, orzechy i surowe drewno. Zgodnie z zasadami marketingu sensorycznego oddziałujmy na kilka zmysłów jednocześnie ? nie tylko wzroku, ale również węchu, słuchu, a nawet dotyku.

Od kilku sezonów modne jest wykorzystywanie do tworzenia ekostylizacji elementów z recyklingu ? niech więc ozdobne świeczniki, zostaną zastąpione przez bezpretensjonalne słoiczki, które wystarczy przewiązać tasiemką czy rafią, by zmienić ich oblicze. Ozdobą tego stołu mogą być także  domowe pierniki oraz ręcznie wykonane ozdoby z papieru, cynamonu, gwiazdek anyżu oraz traw.

Idealnie dopasowana stylistycznie będzie w tym wypadku porcelana MariaPaula Ecru, delikatna i miła w dotyku, o pięknym, ciepłym, śmietankowym odcieniu. Zarówno kolekcja niedekorowana, jak i Złota Linia czy Szara Girlanda sprawdzi się w towarzystwie lnianych serwet i pachnących lasem gałązek, pozwoli stworzyć domowy klimat świąt w sklepie. W takiej atmosferze, uwiedziony nastrojem i aromatem klient, znajdzie chwilę wytchnienia od agresywnych promocji czy świątecznego pośpiechu i z pewnością dokona satysfakcjonujących zakupów. Inspiracje do odtworzenia w domu będą niewątpliwie wartością dodaną.

Styl nowoczesny

img_5043

Fanom prostoty i najnowszych trendów polecamy aranżację nowoczesną, a zarazem subtelną, utrzymaną w chłodnej kolorystyce srebra. Tym razem w roli głównej wystąpić powinna porcelana MariaPaula biała w dekoracji Snow, Sisi, Kantata lub Platynowa Linia. Dekoracje można ze sobą łączyć, uzyskując ciekawy efekt na niewielkiej nawet przestrzeni ekspozycyjnej. Część serwisu można pokazać w formie gotowych nakryć, w dowolnej konfiguracji (obiad z przystawką lub/i zupą czy kawa), ale styliści podpowiadają, by wykorzystać też inne układy ustawienia. Salaterka może być podstawą do wyeksponowania wazy, z talerzy można zbudować efektowną choinkę, wykończoną na szczycie elementem dekoracyjnym, wstążką czy gwiazdką. Ze względu na ograniczoną ilość elementów dekoracyjnych, w tej stylizacji uwaga klientów skupi się z pewnością również na produktach komplementarnych – sztućcach oraz szkle, które powinny formą nawiązywać do minimalistycznej konwencji całości. Ekspozycję warto wykończyć świeżymi gałązkami srebrnego świerku lub innego iglaka w odcieniu chłodnej zieleni.

Styl tradycyjny

img_5130

Miłośnikom ciepłych, tradycyjnych aranżacji, z pewnością bliższa będzie ekspozycja utrzymana w czerwieni i złocie. Królową tego stylu jest niewątpliwie porcelana MariaPaula Geometria ? biała niedekorowana lub ze Złotą Linią. Oktagonalne kształty naczyń, efektowne, duże talerze, całość wykończona precyzyjnym i niezwykle eleganckim reliefem ? z pewnością zrobią wrażenie na oglądających. Aby jednak urok i klasa Geometrii nabrały pełni, warto zaprezentować je w otoczeniu miękkich tkanin, bożonarodzeniowych wieńców, czerwonych poisencji i w blasku świec. Niebanalnym tłem dla tej kolekcji MariiPauli może być także szkocka krata.

Tworząc aranżację w klasycznym stylu możemy wybrać elementy dekoracyjne w stylu retro, lub bardziej wyrafinowane, czy wręcz barokowe. Pamiętajmy jednak, by całość nie była przytłaczająca i nie onieśmielała klientów. Musi być na tyle przystępna i dobrze skonstruowana, by nie bali się oni sięgnąć po interesujący przedmiot. Umiar wpłynie pozytywnie na czytelność prezentacji i ułatwi dokonywanie satysfakcjonującego wyboru. Życzymy pięknych świąt w sklepie i w domu!