23.08.2016

Dekoracje stołów, które klienci pokochają i będą chcieli odtworzyć je w domu

Sklepy z dodatkami do domu to specyficzny dział branży handlowej. Klienci odwiedzają je nie tylko po to, aby kupić konkretny towar, ale również w poszukiwaniu inspiracji. Artykuły zaaranżowane na stole w sklepie prezentują się zdecydowanie atrakcyjniej, niż te wyeksponowane na półkach. Niestety zapomina o tym wielu przedsiębiorców, którzy nie przywiązują wagi do części dekoracyjnej swojego sklepu. Poniżej podpowiadamy, jak zwiększyć sprzedaż, poprzez ekspozycję towarów w formie zaaranżowanego stołu w Twoim sklepie.

 Stół codzienny

Klienci, szukając inspiracji na aranżację swojego codziennego stołu, zwracają uwagę zarówno na elementy dekoracyjne, jak i aspekty czysto praktyczne. Podczas tworzenia propozycji nie możesz zapomnieć zarówno o wymiarze funkcjonalnym, jak i wizualnym. Widząc gotowe rozwiązania z pewnością docenią oni połączenie elementów zastawy stołowej, ze stylowymi i niedrogimi dodatkami. Nie zapomnij o świeżych kwiatach, których kolory i aromat będą angażować wiele zmysłów naraz. Pamiętaj, że klient nie kupuje tylko wzrokiem.

DSC_9906   IMG_9521-lepiej

Stół romantyczny

Kolejnym stołem, który przyciąga uwagę klientów i bardzo często jest dla nich inspiracją, jest ten utrzymany w stylu romantycznym. To właśnie tutaj Twój sklep ma szerokie pole do popisu. Romantyczna kolacja nie może odbyć się bez głównego elementu odpowiadającego za nastrój, czyli świec. Wykorzystaj tę okazję i pokaż najciekawsze propozycje świeczek i lampek, jakie posiadasz w asortymencie, nie zapominając, że muszą one tworzyć harmonijną całość z pozostałymi elementami dekoracji. Wysiłek na pewno się opłaci, ponieważ budując ten rodzaj wystawy trafisz zarówno do klientów poszukujących droższych towarów, jak i tych, którzy poszukując inspiracji, pod wpływem impulsu dokonają zakupu mniejszych elementów dekoracyjnych.

Na stole powinny znaleźć się również obrusy, serwetki czy wazony, pamiętaj jednak o tym, żeby nie przesycić kompozycji zbyt dużą liczbą elementów, nie przytłaczać nimi oglądających i nie tworzyć wrażenia niedostępności podobnie do eksponatów muzealnych.

27.07.2016

Stół świąteczny

W zależności od pory roku, przystrojenie stołu w świąteczne dodatki to najlepszy pomysł na rozreklamowanie asortymentu Twojego sklepu. Wykorzystaj swoją wiedzę, towary z różnych działów, a także wszechobecny nastrój przedświątecznych przygotowań, by podsunąć klientom gotowe rozwiązania i wzbudzić w nich chęć posiadania. Zimą zaaranżuj stół w jednej tonacji kolorystycznej. Barwami dominującymi w tym okresie są czerwień, złoto i srebro, które dobrze prezentują się w sztucznym świetle. Największy nacisk połóż na produkty dekoracyjne, takie jak ozdobne świeczniki, latarenki czy świąteczne serwetki. Dobierz elementy w taki sposób, aby stanowiły spójną całość. To ułatwi klientowi decyzję zakupową i bez wątpienia przełoży się zainteresowanie oferowanym przez Ciebie asortymentem. Część produktów zapakuj w formie prezentów, by sugestywnie włączyć je do poszukiwanych przez klientów upominków gwiazdkowych.

Aranżacja stołu wielkanocnego ma nieco inny charakter ? jest to bowiem również okazja do pokazania przedmiotów jakie mogą przydać się klientom na co dzień. Oprócz dekoracyjnych zająców i ozdobnych pisanek zaprezentuj na takim stole kieliszki do jajek czy patery na ciasta. Pamiętaj, że produkty wystawione na stole powinny zawsze znajdować się na regałach w niewielkiej odległości od ekspozycji. Nie możesz dopuścić do sytuacji, w której klient musi przemierzać cały sklep, by odnaleźć dodatek, który zwrócił jego uwagę.

06.07.16  15.06.2016

Przygotowując aranżacje stołów, na których przedstawiasz asortyment swojego sklepu, twórz sugestywne obrazy, jakie będą trafiać do wyobraźni klienta. Twoje propozycje powinny być uporządkowane, tematyczne, utrzymane w różnych stylach (tradycyjnym, klasycznym i nowoczesnym). Ceny powinny być dyskretnie widoczne, a wyeksponowane towary bezwzględnie muszą znaleźć się na regałach, w pobliżu wystawy. Pozyskanie uwagi klienta, który na dłużej zatrzyma się przy ekspozycji, to duża część sukcesu sprzedażowego. Pamiętaj również, żeby w miarę możliwości wykorzystać ten moment zainteresowania i podejść do klienta, doradzić oraz wskazać odpowiednie towary i działy w Twoim sklepie. Jeżeli klient dokona zakupu należą ci się gratulacje –  nie tylko z powodu świetnie przeprowadzonej transakcji. Właśnie stałeś się dla niego inspiracją.

Jesteśmy  czołowym polskim dystrybutorem artykułów wyposażenia domu, w tym wszystkich prezentowanych w niniejszym artykule produktów. Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą handlową z nami, prosimy o kontakt pod nr tel.: +48 601 900 976 lub e-mail: zamawiarka@altom.pl. Zapraszamy również do rejestracji w naszym systemie hurtowni internetowej (system B2B).