Coraz częściej słychać opinię, że ?jeśli nie ma Cię na Facebooku to nie istniejesz?? Nawet jeżeli nie chcemy się dzielić naszym życiem prywatnym w mediach społecznościowych, to warto wykorzystywać ich potencjał w działaniach wspierających sprzedaż. Skuteczność dotarcia do klienta zainteresowanego ofertą produktową jest tutaj dużo wyższa niż tradycyjnych reklam prasowych, a nawet telewizyjnych. Profile facebookowe czy konta na Instagramie są stosunkowo łatwe w obsłudze, dzięki czemu łatwo je aktualizować i podążać za najbardziej aktualnymi trendami rynku oraz potrzebami naszych klientów. Zachęcając do aktywnej obecności w internecie, prezentujemy miejsca, gdzie można śledzić działania promujące w sieci nasze marki.
Na Facebooku obecne są oficjalne profile marek: Valdinox, MariaPaula, Altom Design oraz Silesia Rybnik i Gerpol. Strona marki Valdinox dostarczy informacji o zaletach naczyń tej marki, ale też skusi przepisami na zdrowe potrawy oraz konkursami z cennymi nagrodami. Fani porcelany MariaPaula na jej profilu fb znajdą przede wszystkim inspiracyjne wpisy prezentujące nakrycia stołu oraz informacje o pielęgnowaniu porcelany. Największa częstotliwość wpisów cechuje fanpage Altom Design, który modelowo prezentuje, jak dostosować ofertę sprzedaży do kalendarza świąt, okazji oraz trendów.
Nieco inna jest specyfika serwisu, jakim jest Instagram. Tutaj rządzi zdjęcie. Krótki, hasłowy komentarz jest dodatkiem do atrakcyjnego wizualnie obrazu. Na instagramowych profilach marek Silesia Rybnik, Altom Design oraz Gerpol znajdziemy niezwykle bogatą i ciekawą bazę fotograficzną zdjęć produktowych, które w nowoczesny sposób prezentują nowości i pozycje obowiązkowe z oferty.
Coraz bardziej popularne są też blogi ? czyli osobiste strony tworzące swoisty internetowy pamiętnik autora. Blogerzy dzielą się swoimi odczuciami, spostrzeżeniami, poradami, a przy okazji prezentują i rekomendują produkty. Dzienniki internetowe są zwykle tematyczne ? dotyczą np. aranżacji wnętrz, gotowania czy opieki nad dziećmi, będąc tym samym znakomitą ścieżką dotarcia do klienta zainteresowanego daną grupą asortymentową.
Najnowsze wpisy na blogach prezentują różne typy postów: inspiracyjny, poradnikowy i kulinarny.
Autorka bloga ?my little white home? przedstawia wiosenną aranżację stołu z porcelaną MariaPaula oraz produktami Altom Design: http://mylittlewhitehome.blogspot.com/2017/04/kolorowy-wielkanocny-sto.html.
Porady domowe w formie pięknych zdjęć znajdą czytelniczki i czytelnicy bloga ?interiors design?, autorstwa Urszuli Michalak: http://interiorsdesignblog.com/wiosenne-porzadki-part-two-kuchnia/
Na blogu parentingowym ?Martyny G.? adresowanym do rodziców, ciekawa prezentacja porad i przepisów ze zdrowej kuchni. W roli głównej, obok uroczego trzylatka ? Oliwiera, występuje szkło i naczynia kuchenne naszych marek: http://www.martynag.pl/p/o-mnie.html#
Zachęcamy do oswojenia mediów społecznościowych i wykorzystania potencjału internetu do wsparcia sprzedaży, także, a może nawet przede wszystkim, właścicieli sklepów stacjonarnych!