Rosnąca sprzedaż online to jeden z najważniejszych trendów konsumenckich na całym świecie, także w Polsce. Rewolucja w obszarze e-commerce przyspieszyła za sprawą pandemii COVID-19. Wraz z rozwijającym się rynkiem sprzedaży internetowej rośnie popularność dropshippingu, modelu logistycznego, który znacznie upraszcza prowadzenie i obsługę sklepu w sieci.
Zakupy online ? klienci zostaną w sieci na stałe
Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 zapoczątkowała nową epokę zachowań konsumenckich. Znacząco wzrosła nie tylko liczba osób kupujących przez internet, ale także wskaźnik konwersji, co oznacza wzrost poziomu sprzedaży oraz większe zyski dla firm zajmujących się sprzedażą online.
Co więcej, z badań rynku wynika, że część nowych nawyków zakupowych utrzyma się także po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej. Aż 94% respondentów ogólnoeuropejskiego badania McKinsey Nastroje konsumentów europejskich podczas kryzysu związanego z koronawirusem zadeklarowało, że korzysta z zakupów online, a 92% zamierza kupować w sieci, nawet gdy sklepy stacjonarne będą już w pełni otwarte. Dodatkowo, klienci planują przeznaczyć większe niż dotychczas środki na zakupy we wszystkich kategoriach, w tym także w tej związanej z wyposażeniem domu.
Nie inaczej wygląda sytuacja w przypadku konsumentów w Polsce. Z badania wykonanego na zlecenie firmy DS Smith wynika, że Polacy nie zmienią swoich nawyków zakupowych online z czasu kwarantanny i pandemii. Aż 68% respondentów stwierdziło, że w tym czasie robiło większe zakupy przez internet niż przed epidemią COVID-19.
Fot. Shutterstock
Sklepy internetowe przeżywają hossę, także te dla klientów B2B
Zakupy online to coraz częściej także codzienność klientów B2B. Kupowanie towarów w hurtowniach internetowych ma wiele zalet, takich jak oszczędność czasu i elastyczność w prowadzeniu sklepu internetowego. Zakupy w hurtowniach online to dla klientów B2B także możliwość łatwego i szybkiego porównywania cen produktów, a co za tym idzie ? możliwość dokonania oszczędności w budżecie. Bogaty katalog hurtowni sprawia, że można otworzyć sklep internetowy, w którego ofercie znajdzie się wiele różnorodnych produktów.
Klient B2B ma dostęp do całego asortymentu hurtowni online i może szybko znaleźć wszystkie potrzebne informacje, takie jak opis każdego produktu. Kluczowa we współpracy z hurtownią internetową jest możliwość łatwego zakupu dowolnej liczby towarów, wygodne dokonywanie płatności online oraz wybór różnych opcji dostawy.
W ciągu ostatniego roku ogromnego znaczenia nabrała także kwestia bezpieczeństwa sanitarnego. Zamiast przemierzać osobiście stacjonarne hurtownie i narażać się na ryzyko zarażenia koronawirusem, zakupy można zrobić w sposób zdalny, np. za pośrednictwem laptopa.
Czym jest dropshipping?
Dropshipping to model logistyczny, który bardzo dobrze sprawdza się w dobie dynamicznie rosnącej sprzedaży w sklepach internetowych. Rozwiązanie to umożliwia oferowanie produktów z bazy produktowej producenta bez konieczności posiadania ich we własnym magazynie. Zamówienia składane w sklepie internetowym, podobnie jak wysyłka produktów, są obsługiwane i realizowane bezpośrednio z centrum logistycznego dostawcy ? partnera B2B.
Dzięki modelowi, jakim jest dropshipping, obsługa handlowa i logistyka są znacznie prostsze niż w przypadku konieczności posiadania własnego magazynu. Rozwiązanie to jest polecane zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, które dopiero zaczynają działalność. Z licznych zalet oferowanych przez dropshipping mogą korzystać oczywiście również doświadczeni klienci B2B.
Jakie są zalety dropshippingu dla klientów B2B?
Jedną z najważniejszych korzyści, jakie zapewnia dropshipping jako model biznesowy, jest możliwość poszerzenia własnej oferty o produkty z portfolio dostawcy ? partnera B2B. Sytuacja, w której sklep internetowy zbiera tylko zamówienia, a wysyłka produktów pozostaje po stronie dostawcy towarów, dla klienta B2B oznacza zwiększenie komfortu działania.
Duże znaczenie ma również uproszczenie logistyki, co przekłada się na obniżenie kosztów prowadzenia działalności. Sklep online nie musi posiadać własnego magazynu, w związku z czym jego właściciel nie musi płacić za wynajem powierzchni magazynowej i ponosić wydatków za składowanie produktów. Odpadają także koszty związane z zatrudnieniem osób, które musiałyby zajmować się zarządzaniem magazynem i wysyłką towarów.
Fot. Shutterstock
Dodatkową zaletą dropshippingu jest również szybkość dostaw towarów, stały dostęp do bazy produktowej partnera oraz możliwość budowania trwałych relacji biznesowych z dostawcą.
Dropshipping Altom dla partnerów B2B. Dlaczego warto?
Firma Altom oferuje sprawdzone rozwiązania dla klientów B2B, którzy chcą skorzystać z dropshippingu i prowadzić sprzedaż internetową produktów bez konieczności posiadania ich w swoim magazynie. Z oferty zakupów internetowych w hurtowni Altom mogą korzystać klienci B2B. Nasza hurtownia obsługuje także klientów anglojęzycznych, a bazę produktową aktualizujemy co najmniej raz na dobę.
Dropshipping z firmą Altom to łatwość prowadzenia własnej sprzedaży internetowej, szybka dostawa i stały dostęp do bazy produktowej. W pliku XML każdy produkt jest opisany według tego samego schematu, dzięki czemu baza jest bardzo wygodna w użytkowaniu.
Więcej informacji dotyczących współpracy B2B i umowy dropshippingowej znajdziesz w artykule: Dropshipping ? dokumentacja techniczna.