3.10.2020

Jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie?

Firma Altom kolekcje Altom Design Showroom

Efektywna ekspozycja, visual merchandising, materiały POS…  czyli jak skutecznie skupić uwagę klienta na naszych produktach? I czy rzeczywiście komunikacja poprzez materiały marketingowe prowadzi do wzrostu sprzedaży? Dziś postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości.

Odpowiedni merchandising – połową sukcesu sprzedaży

Zapewne prowadząc swój biznes lub myśląc o jego rozpoczęciu sięgamy do różnych źródeł wiedzy, by mieć świadomość aktualnie obowiązujących zasad i trendów w naszej branży. Podobnie interesujemy się badaniami zachowań konsumentów, ich preferencjami, koszykiem zakupów. Na tej podstawie określamy asortyment, który zagwarantuje nam wysoką odsprzedaż. Jednak idealnie dobrane produkty w naszej bogatej ofercie to tylko połowa sukcesu. W dzisiejszych czasach konkurencja jest tak ogromna, że sam produkt z półki się nie sprzeda. Ale jest na to rozwiązanie! To półka sprzeda nasz produkt, jeśli odpowiednio o nią zadbamy.

 

Showroom Altom Gniezno

 

Zanim jednak klient dotrze do właściwie oznakowanej półki z czytelnym przekazem dotyczącym produktu powinniśmy wykonać wcześniej kilka niezbędnych kroków. Absolutnie wszystkie zasady budowania relacji z klientem w ramach visual merchandisingu zaczynają się od złotej reguły tzw. prawa pierwszego wrażenia. W biznesie polega to na budowaniu przyjaznych przestrzeni, gdzie konsument ma się po prostu dobrze czuć, a zakupy mają być dla niego przyjemnością. Tylko po takich doświadczeniach klienci będą chcieli do nas wracać. Zatem musimy dobrze wykorzystać zasady merchandasingu oraz zadbać o spójne, ciekawe i czytelne materiały POS, by osiągnąć optymalny efekt pierwszego wrażenia już od progu naszego sklepu. Zaproszeniem do wejścia powinna być już witryna. Ważne, by przyciągała wzrok estetyką i byłą obietnicą udanych zakupów. Powinniśmy zaprezentować tam swoje najlepsze produkty, jak również aktualne promocje.

Od teorii do praktyki, od pomysłu po realizację

Niezbędna jest podstawowa wiedza teoretyczna, dziś można podnieść swoje kompetencje z większą łatwością np. wykorzystując liczne webinary z dziedziny projektów merchandisingowych. W dużym skrócie przypominamy najważniejsze zasady wpływania na zachowania zakupowe konsumentów, ich odczucia i decyzje poprzez wystrój pomieszczenia i sposób prezentacji towarów i usług stymulujący do zakupu.

 

 

Główne zasady merchadisingu:

  • Zasada lewej strony – pole widzenia zaczyna się od lewego górnego rogu
  • Zasada najlepszej półki – w zasięgu wzroku wyeksponuj najlepsze produkty
  • Zasada znajomości nawyków potencjalnych klientów – „Myśl jak Twój klient”
  • Zasada prawej ręki – większość klientów jest praworęczna, układamy produkty tak, by łatwo mogli po nie sięgać prawą ręką
  • Zasada poziomej lub pionowej ekspozycji produktów – logiczny plan ułożenia regału np. według kategorii produktów lub ich przeznaczenia, według marek i kolekcji
  • Zasada estetyki i porządku – podstawą jest dbałość o czystość i minimalizm

Przy aranżacji powierzchni sprzedażowych warto pamiętać o badaniach marketingowych, które dowodzą, że możemy wpływać na decyzje zakupowe klientów poprzez stymulowanie zmysłu węchu i słuchu, nie tylko wzroku. Zatem poza wizualnymi aspektami powinniśmy zadbać również o ładny, delikatny zapach oraz przyjemną, stonowaną muzykę.

Kiedy klient uwiedziony od progu piękną witryną, zapachem i muzyką zagości w naszym sklepie wówczas, po miłym przywitaniu przez sprzedawcę, najczęściej pierwsze kroki kieruje tam, gdzie wzrok go poprowadzi. Dlatego tak ważne i coraz bardziej docenianie są materiały POS stymulujące do zakupu poprzez skupienie uwagi na produktach z półki, regału, szczytu czy ćwierćpaletek. Szeroki wachlarz różnorodnych kształtów, rozmiarów i form tych materiałów daje ogromne możliwości zarządzania zarówno ścieżką ruchu klienta w sklepie, jak i dostosowania ich do powierzchni mniejszych i większych sklepów.

Co możemy Tobie zaoferować?  

W oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie oraz strategię rozwoju marek stworzyliśmy nową komunikację marketingową dla marki Silesia, która opiera się w znacznej mierze na wykorzystaniu materiałów POS. Dopełnieniem tej kampanii jest również obecność w social mediach z wykorzystaniem filmów z udziałem Ambasadorki marki Silesia Katarzyny Bosackiej, liczne konkursy dla konsumentów i lojalnych klientów. Wiele gotowych rozwiązań dla produktów marki  Silesia oferujemy także w naszej internetowej hurtowni, a jeszcze więcej korzyści przedstawimy wkrótce na Drugich Ogólnopolskich Targach Internetowych. Już teraz odnotowujemy wzrost zainteresowania naczyniami emaliowanymi Silesii na samym zaledwie początku kampanii i komunikacji w materiałach POS. Jeśli jesteś zainteresowany wykorzystaniem materiałów POS w swoim sklepie, po to by zwiększyć widoczność produktów marki Silesia, a co za tym idzie również ich sprzedaż, skontaktuj się z przedstawicielem handlowym Altom.

bosacka_Silesia9b

 

bosacka_Silesia9c

 

bosacka_Silesia9d

Podsumowując krótko: efektywna ekspozycja, czytelna komunikacja i estetyka w sklepie sprawiają, że klient lubi do nas zaglądać, dobrze się czuje w naszej przestrzeni i nawet jeśli nie zawsze kieruje nim potrzeba zakupowa to jednak potrzebuje nas odwiedzić, bo czuje się miło i dobrze w przyjaznym otoczeniu. Potrzeba ponownego odczuwania przyjemności z zakupów kieruje klienta do naszego sklepu, tylko po to, by sprawdzić co nowego, jakie promocje, atrakcje, hity cenowe mamy do zaoferowania. Zbudowanie takich relacji z klientem poprzez podstawowe zasady zarządzania przestrzenią sprzedażową przynoszą niespodziewane efekty. Tak pozyskujemy lojalnych klientów. Tak zdobywamy szersze grono klientów z polecenia. Tak podnosimy sprzedaż przy niewielkich nakładach. I tak w końcu sami czerpiemy przyjemność z naszego biznesu, bo przecież wszystkim pracuje się lepiej w estetycznych i uporządkowanych miejscach, które zapraszają miłą atmosferą, delikatnym zapachem i przyjemną muzyką. Sukces sprzedażowy zaczyna się w progu każdego sklepu. Jeśli klient będzie czuł się komfortowo robiąc u nas zakupy to zawsze wróci z przyjemnością. A to jest podstawą w biznesie. Życzymy Państwu wielu sukcesów sprzedażowych, a wszystkim klientom samych przyjemności z zakupów w przestrzeniach z nową komunikacją marketingową dla marki Silesia.

Sprawdź cykl filmów kulinarnych zrealizowanych z ambasadorką marki Silesia – Katarzyną Bosacką – Kuchnia Polska z Marką Silesia: 

 

 

 

PopUp_Oryginal